INDUSTRIA, cantieri navali. Fincantieri: approvato il bilancio 2020

Deliberata dall’assemblea degli azionisti la destinazione del risultato di esercizio, approvato il «Performance Share Plan 2022-24», autorizzati l’acquisto e la disposizione di azioni proprie previa revoca della precedente autorizzazione assembleare

Trieste, 8 aprile 2021 – Si è riunita oggi a Trieste l’Assemblea ordinaria di Fincantieri S.p.A. (“Fincantieri” o la “Società”) prevista in unica convocazione.

Si segnala che, in considerazione dell’emergenza sanitaria connessa all’epidemia da Cdov-19 e tenuto conto delle previsioni normative emanate per il contenimento del contagio, in conformità con quanto previsto dall’art. 106, comma 4, del D. L. del 17 marzo 2020, n. 18 (convertito con la L. del 24 aprile 2020, n. 27, tenendo anche conto di quanto previsto dall’art. 3, comma 6, del D. L. 31 dicembre 2020, n. 183, convertito con modifiche dalla L. 26 febbraio 2021, n. 21), l’intervento in Assemblea da parte degli aventi diritto è avvenuto esclusivamente per il tramite del rappresentante designato dalla Società ai sensi dell’art. 135-undecies del D. Lgs. del 24 febbraio 1998, n. 58 (“TUF”).

Approvazione del bilancio di esercizio 2020

È stato approvato il bilancio di esercizio di Fincantieri S.p.A. al 31 dicembre 2020, che chiude con un utile di euro 963.328,57.

Destinazione del risultato di esercizio

L’Assemblea ha deliberato di destinare l’utile netto dell’esercizio 2020, pari ad Euro 963.328,57, come segue:

  1. a) a riserva legale il 5% dell’utile netto d’esercizio;
  2. b) la residua parte a riserva straordinaria.

Approvazione del «Performance Share Plan 2022-24»

L’assemblea ha altresì approvato il “Performance Share Plan 2022-2024” per il management di Fincantieri, le cui caratteristiche sono descritte nel Documento Informativo predisposto ai sensi dell’art. 114-bis del TUF e dell’art. 84-bis del Regolamento emanato dalla Consob con delibera del 14 maggio 1999, n. 11971 (“Regolamento Emittenti”).

Autorizzazione all’acquisto e alla disposizione di azioni proprie

L’Assemblea ha inoltre approvato la proposta di autorizzazione all’acquisto e alla disposizione di azioni proprie, previa revoca della precedente autorizzazione assembleare del 9 giugno 2020, per le finalità descritte nella Relazione illustrativa predisposta ai sensi dell’art. 73 del Regolamento emittenti. L’acquisto di azioni proprie è stato autorizzato per un periodo di diciotto mesi a decorrere dalla data della delibera assembleare di autorizzazione, per un ammontare massimo di azioni non superiore alla quinta parte del capitale sociale. La disposizione di azioni proprie è stata autorizzata senza limiti temporali.

Gli acquisti e gli atti di disposizione delle suddette azioni potranno essere effettuati con le modalità e nel rispetto delle condizioni previste dalla normativa vigente e delle prassi di mercato ammesse ed in particolare gli acquisti dovranno essere effettuati ad un prezzo che non si discosti in diminuzione o in aumento per più del 10% rispetto al prezzo di riferimento rilevato sul Mercato telematico azionario organizzato e gestito da Borsa Italiana S.p.A. nella seduta di borsa precedente ogni singola operazione.

Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti

Con riferimento alla Relazione sulla politica in materia di remunerazione e sui compensi corrisposti (la «Relazione»), l’Assemblea ha infine deliberato:

– di approvare la prima sezione della Relazione, in tema di politica di remunerazione, redatta ai sensi dell’art. 123-ter, comma 3 del TUF e dell’art. 84-quater del Regolamento emittenti;

– in senso favorevole in merito alla seconda sezione della Relazione, in tema di compensi corrisposti, redatta ai sensi dell’art. 123-ter, comma 4 del TUF e dell’art. 84-quater del Regolamento emittenti.

Fincantieri: Shareholders’meeting approves 2020 Financial Statements

  • 2020 Financial Statements approved
  • Allocation of profit for the year approved
  • Performance Share Plan 2022-2024 approved
  • Authorization to the purchase and disposal of the Company’s shares approved, after revoking the previous Assembly authorization
  • Report on the policy regarding remuneration and fees paid:

–          first section on the policy regarding remuneration, prepared under Article 123-ter, paragraph 3, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 approved

–          second section on fees paid prepared under Article 123-ter, paragraph 4, of Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 approved

Trieste, April 8, 2021 – Fincantieri S.p.A. (“Fincantieri” or the “Company”) held its ordinary Shareholders’ Meeting today in Trieste on a single call.

In consideration of the Covid-19 health emergency and taking into account the regulatory provisions issued for the containment of contagion, in compliance with art. 106, paragraph 4, of the Law Decree No. 18 of 17 March 2020 (converted with Law No. 27 of 24 April 2020, also taking into account the provisions of Article 3, paragraph 6, of the Law Decree No. 183 of 31 December 2020, converted with amendments by Law No. 21 of 26 February 2021), the attendance at the Shareholders’ Meeting by the entitled parties took place exclusively through the representative appointed by the Company pursuant to art. 135-undecies of the Legislative Decree No. 58 of 24 February 1998 (“TUF”).

Approval of 2020 Financial Statements

The Shareholders approved the Financial Statements of FINCANTIERI S.p.A. at December 31 2020, that closed with a profit of EUR 963,328.57.

Allocation of profit for the year

The Shareholders resolved to allocate the net profit for 2020, amounting to EUR 963,328.57, as follows:

  1. a) 5% of net profit for the year to the legal reserve;
  2. b) the remaining part to the extraordinary reserve.

Approval of the Performance Share Plan 2022-24

The Shareholders resolved to approve the Performance Share Plan 2022-2024 for Fincantieri’s management in accordance with the terms and conditions described in the Information Document drawn up pursuant to Article 114-bis of TUF and Article 84-bis of the Regulation issued by Consob by Resolution No. 11971 of 14 May 1999 (“Issuers’ Regulation”).

Authorization to purchase and dispose of the Company’s Treasury Shares

The Shareholders also approved the proposal to authorize the purchase and disposal of treasury shares, after revoking the previous authorization granted by the Ordinary Shareholders’ Meeting of June 9, 2020, for the purposes described in the Explanatory Report drafted pursuant to Article 73 of Issuers’ Regulation. Purchase of the Company’s treasury shares was authorized for a period of eighteen months from the date of the Shareholders’ Meeting Resolution and for a maximum amount of shares not exceeding one fifth of the Company’s share capital. Disposal of the Company’s treasury shares was authorized without time constraints.

The purchase or disposal of treasury shares shall comply with the terms, conditions and requirements provided under applicable laws as well as, if applicable, accepted market practices in force at the relevant time. In particular, purchases shall take place at a price that does not vary upwards or downwards by more than 10% over the reference price registered on the Electronic Stock Market (MTA) organized and managed by Borsa Italiana S.p.A. (Italian Stock Exchange) in the trading session preceding each individual transaction.  

Report on the policy  regarding remuneration and fees paid

As for the Report on the policy regarding remuneration and fees paid (the “Report”), the Shareholders resolved to:

–          approve the first section of the Report, on the policy regarding remuneration, prepared under Article 123-ter, paragraph 3, of TUF and under Article 84-quater of the Issuers’ Regulation;

–          approve the second section of the Report, on fees paid, prepared under Article 123-ter, paragraph 4 of TUF and under Article 84-quater of the Issuers’ Regulation.

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